Leerlingen van CBS Nijdjip en OBS De Twa Fisken hebben in één week tijd maar liefst €2.500 opgehaald met een statiegeldactie. Het geld is bestemd voor een nieuwe pannakooi op het gezamenlijke schoolplein, die aan het begin van het nieuwe schooljaar gereed moet zijn.
Met deze opbrengst is de begroting voor de pannakooi rond en is er groen licht gegeven voor de start van de werkzaamheden. Behalve de opbrengst van deze actie door de leerlingen was de nieuwe pannakooi echter niet mogelijk geweest zonder de bijdragen van Stichting Viersen Hoekstra Steenendam, Stichting Fûns Mid Fryslân, het dorpsbudget, de Rabobank, Sportakkoord en de scholen zelf. Daarnaast wordt ook Jumbo Grou bedankt voor hun bijdrage in de organisatie van de inzamelingsactie.
De pannakooi is een eerste, op zichzelf staand onderdeel van de bredere renovatie die de scholen voor het schoolplein voor ogen hebben. Verdere plannen worden op dit moment nog uitgewerkt en de verwachting is dat hier na de zomer snel meer over bekend zal worden.
Foto: overhandiging cheque door leerlingen aan [Jaap Oostra /Gregor Martes]

